Saturday, January 07, 2006

Vraag me wel eens af...waarom ?

Telkens als ik een homostelletje zie, komen meestal dezelfde vragen naar boven borrelen:

“Waarom lopen jullie zo nichterig ?”,

“Waarom praten jullie zo nichterig ?”

Ook bij het zien van bijvoorbeeld The Gay Games, of bijvoorbeeld die homostraatjes met daarin gevestigde kroegen en clubs speciaal voor gays. Terwijl ik daar aan denk, weer een vraag:

“Waarom plaatsen homo’s zichzelf altijd in hokjes ?”

Of dan die speciale bioscopen, waarin je na de film los kan gaan, in de daarvoor speciaal afgebakende hokjes. Het liefst zonder condoom. “Barebacken”, wordt dat in scene genoemd.

Wederom fronzen mijn wenkbrauwen zich en denk ik dan:

“Vinden jullie het gek dat AIDS het meest leeft onder de homoseksuelen?”

Weet je wat nog gekker is ? De rolverdeling in bed ! De ene is meestal “bottom” en de ander “top”. Een bottom laat zich dan "nemen" door een top. Je zou kunnen zeggen dat een top geeft en een bottom ontvangt. Ook zonder die namen, kan het geil zijn.

Ik kan het weten, want ik vraag me nog iedere dag af:

"Waarom ben ik eigenlijk homo ?",

“Waarom wil niemand mij ontvangen ?”,

Waarschijnlijk ben ik niet homo genoeg.

3 comments:

Alterego said...

Interessante stelling. Hier mijn “two cents worth”:

Het top en bttm (echte homo’s halen de klinkers in bottom weg ;-) ) is een gegeven om duidelijk te maken wat je “rol” in bed is. In de heterowereld is het niet nodig om dat onderscheid te maken, maar bij man-man relaties wel. Dus dit vind ik niet meer dan normaal.

Waarom plaatsen we ons in hokjes? Mannen zijn van nature jagers. Jagen in een niet-homokroeg kan je op rake klappen komen te staan, vandaar dat homo’s zich liever naar specifieke kroegen verplaatsen en daar openlijk kunnen flirten met mannen waarvan je zeker weet dat je geen blauwtje loopt omdat ze hetero blijken te zijn.
Ikzelf voel me prima op mijn gemak in mixed tenten, maar velen gaan liever om met mensen die dezelfde interesses hebben, dat is mens eigen. Kijk naar religieuzen, Gothics, punkers, etc. Dat jagen is dan ook de reden voor het vrije sexgedrag (bioscopen, saunas) waar homo’s zich mee bezig houden. De gaygames is inderdaad overtrokken... de Gaypride ook, maar om eerlijk te zijn vind ik het wel een van de gezelligste dagen van het jaar in Amsterdam. Dit zeg ík niet alleen, maar ook mijn heterovrienden met wie ik elk jaar op de boot aan de kant vertoef om de parade voorbij te zien trekken.

Barebacken is inderdaad te belachelijk voor woorden. True, sex zonder condoom is lekkerder en makkelijker, maar om je leven in de waagschaal te leggen is absurd!

Dan heb ik nog een leuke voor je: hoe jonger uit de kast, hoe nichteriger jongens zich gedragen... kort door de bocht, dat zeker, het gaat zeker niet in alle gevallen op, maar vaak wel. Ik denk dat kids die op jonge leeftijd (14-18) uit de kast komen erg ontvankelijk zijn voor gedrag van anderen. “Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet”, dat idee. De reden dat ik pas op latere leeftijd uit de kast kwam is dat ik bang was voor het “Albert Mol syndroom”. Eenmaal uit de kast was mijn mams dan ook als de dood dat ik zou verworden tot een relnicht en daardoor mijn schare heterovrienden zou verliezen. Nu, acht jaar later, heb ik kunnen bewijzen dat het niet nodig is.

beta Boy said...

Mijn post was geen aanval. Na het lezen van jouw antwoord, heb ik het idee dat je het wel zo interpreteerde.
In je antwoord verschijnen allerlei uiteenzettingen, waarbij je totaal de intentie van mijn verhaal uit het oog verliest.
Wellicht dat je mijn post nog een keer moet lezen ?

Alterego said...

Welnee, voel me absoluut niet aangevallen, aangezien jouw verhaal overduidelijk géén aanval op de scene is. Je stelde wel een aantal vragen waar ik antwoord op probeer te geven, zonder daarbij in te gaan op de intentie van je verhaal. Of je je comfortabel voelt in de scene, da's ieder voor zich. Ik kan me er prima in bewegen, al doe ik dat af en toe met gefronste wenkbrauwen... want het is wel een wereldje apart.